Tuesday 10 May 2011

kesabaranku,,,,

assalamualaikum

perjalanan kita merentasi dunia kehidupan ternyata mmg mencabar,,,setelah apa yg berlaku dan sedang berlaku dalam hidupku dan juga dalam hidup mereka yg berada di sekeliling ku,,,menjadikan aku lebih matang dalam mengharungi kehidupan ku sendiri,,,

hari ini,kita sentiasa sihat,kita sentiasa ceria,sentiasa bahagia,,,TAPI,,apakah apa yg kita kecapi selama ini akan selalu begitu??? tidak sama sekali,,,meskipun kita tersenyum namun tak siapa tahu apa yg bermain di mata hati kita...dalam kesibukan kita mengejar duniawi apakah terdetik mahupun terlintas di hati kita akan kehidupan selepas MATI??? hanya segelintir pihak yg sedemikian rupa termasuklah diriku yang jahil ini,,,

setelah apa yang terjadi padaku,,,aku tersedar dari lamunan duniawi akan peritnya kehidupan d akhirat kelak,,,akan tetapi mampukah aku mengejar kebahagiaan itu??? insyaALLAH,,,,kita mampu melakukannya,,,memang ramai yg ckp,,nk buat mcm mna da tuhan da tetapkan aku jadi mcm ni,,tapi adakah kita pernah terfikir apa yang perlu dan harus kita lakukan???? semuanya ada pada diri kita cuma kita harus selami diri kita siapa kita sebenarnya!!!!

awal mula pertama mula adalah mengenal ALLAH,,,dan dari situ juga baru kita akan kenal sapa diri kita,apa dan siapa di sekeliling kita dan dari situ juga barulah kita dapat mencorak diri kita samada ke jalan yg di redhai ALLAH atau sebaliknya????

esok tanggal 11 MEI 2011 aku akan lalui satu detik yang buatkan aku tertunggu tunggu akan hari esok dalam diriku,,esok aku ada appoinment dgn sorang doktor yang bakal merawat aku,,,segalanya telah aku ceritakan padanya akan simptom2 yang aku hadapi selama ini,,,,tapi ternyata dia pon pelik,,,sampaikan dia ckp padaku "wow!! so interesting your simptom!" urmmmm apa yang bakal terjadi padaku,,,hanya kesabaran yg aku tanamkan dalam diriku sekarang,,,doaku pada ALLAH,,Engkau selamatkanlah aku dalam setiap hela nafasku,,dalam setiap langkahku,dalam setiap pandanganku,percakapanku dan segala apa yg aku lalui dan hadapi,,,,Ya Rabb,,,,,

No comments:

Post a Comment